Mínguez, Xavier; Ibarra, Noelia; López, Ximo;
Editorial Algar, 2006
L'obra pretén orientar als professionals de l'ensenyament per tal d'aconseguir alumnes -d'ESO i Batxillerat- amb competència lingüística completa, la qual cosa requereix coneixements, habilitats i actituds directament relacionats amb la literatura. Parteix de la distinció entre educació literària i creació de l'hàbit lector i de la interrelació dels seus continguts. Convida al docent a distingir entre allò que suposa l'ensenyament de la literatura, amb uns continguts curriculars determinats per les comunitats autònomes i el fenomen de l'hàbit lector, només prescriptiu en la Primària. L'èxit està lligat a la metodologia emprada pel professorat: lectura en veu alta, ús d'una extensa tipologia d'activitats escolars, la motivació prèvia, activitats anteriors i posteriors al fet lector. Es presenten 25 fitxes de les obres de la col·lecció "Algar Joven" que reuneix autors, gèneres i temàtiques diversos. Cada fitxa inclou: una breu descripció de l'obra, llistat de propostes d'activitats i un qüestionari final concebut com a guia de debat.