Canimas, Joan; Carbonell, Francesc
Eumo; Fundació Jaume Bofill, 2008
Treball de reflexió pedagògica que es proposa ajudar el professorat a copsar adequadament les característiques dels conflictes ètics interculturals en els centres educatius per tal de poder donar una resposta adequada a les seves particularitats. Parteix del convenciment que els conflictes ètics interculturals que es donen als centres són una gran oportunitat per al diàleg crític amb les pròpies conviccions, per a l'aprenentatge de la convivència i per a la comprensió del món que ens ha tocat de viure. A partir de la presentació, en forma de fitxes breus, d'algunes casuístiques de conflictes ètics interculturals concrets ocasionats per la convivència de diferents referents culturals en l'àmbit educatiu, el llibre vol ajudar reflexionar i a intervenir, de manera especial a les persones que s'ocupen de la gestió i l'assessorament educatius. Davant els nous reptes que planteja la interculturalitat els autors defensen una actitud oberta i proposen deixar d'entendre la interculturalitat en referència "als que vénen de fora", per entendre-la com a característica d'una societat diversa i cada vegada més plural. Insisteixen en la necessitat d'iniciar un debat obert i rigorós per tal d'analitzar i aplicar als centres educatius protocols de bones pràctiques.