Roset Fàbrega, Montserrat; Pagès Heras, Eugènia; Lojo Suàrez, Mirta; Cortada Andreu, Esther
Institut Català de les Dones; Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, 2008
Guia adreçada al professorat i equips directius amb l'objectiu d'ajudar a la implantació d'un model de centre coeducatiu. Es recullen idees que poden orientar la pràctica docent, tot facilitant la reflexió conjunta en l'àmbit de centre. S'ofereixen recursos que aporten exemples, experiències, bones pràctiques, marcs conceptuals i continguts amb la finalitat d'incorporar a la docència tots els referents culturals i històrics de l'entorn, reconèixer en els currículums la perspectiva de gènere i de les dones i el lideratge femení que hi ha hagut en determinades àrees del coneixement. Aquesta guia està organitzada en set capítols: 1-Què significa parlar avui de coeducació?. Estat de la qüestió; 2-Com ens autodefinim? Quins són els nostres objectius? El model educatiu de centre; 3-Quin llenguatge utilitzem? Àmbit de la comunicació; 4-Com ens organitzem? Àmbit de la convivència I; 5-Quin tipus de relacions afavorim? Com orientem l'alumnat? Àmbit de la convivència II; 6-Quins continguts ensenyem? Quins materials utilitzem? Àmbit curricular; 7-Com ensenyem? Àmbit de la metodologia i la pràctica docent. Finalment s'inclou un glossari i una selecció bibliogràfica i de recursos pedagògics.