Marco Stieffel, Berta
Narcea, 2008
A partir de la presentació de les competències bàsiques en els documents emanats de la Llei Orgànica d'Educació (L.O.E, 2006), el llibre fa un recorregut pels organismes internacionals que s'han ocupat del tema de les competències i per l'obra d'aquells experts que han intervingut en la clarificació de la seva selecció i continguts, per a trobar la gènesis de les vuit competències bàsiques presents en la Llei. Una vegada explicitat el terme en la seva accepció educativa, el llibre es centra en la comprensió de cadascuna de les competències i en la seva interrelació, qüestió molt important per a tractar d'entendre quin tipus de persona projecta aquest conjunt de competències i l'acomodament de la mateixa a la societat que la rep, amb els seus nous reptes. Un aspecte interessant del llibre és l'estreta vinculació entre competències i context i la manera necessària de procedir per a fer efectiva la mobilització dels coneixements i la transferència dels aprenentatges, il·lustrada en el llibre amb nombrosos suggeriments, activitats i recursos. Finalment, s'aborda la programació d'etapa, incloent les competències entre altres elements curriculars.