Nemirovsky, Myriam; [coordinació]; Armas, Dolores; Cosío, Mª Jesús; Etxebeste, Izaskun; Gutiérrez Merino, Mª Teresa; Jiménez Mínguez, Alicia; Landero, Vicente; Marcotegui, Nati; Neira, Mª Teresa; Pérez Muñiz, Encarna; Valdeón, Emma
Graó, 2009
Recull d'experiències de la didàctica de la lectura i l'escriptura com a pràctiques socials. Al primer capítol es comenten les possibilitats socials i culturals que pot oferir el centre escolar com a espai alfabetitzador. Després es descriuen les diferents experiències: Una activitat entorn a un text teatral a l'educació infantil. Una investigació sobre l'edat mitjana al primer cicle de primària. L'elaboració de relats de fantasmes a una escola rural. Una proposta d'animació lectora amb Roald Dahl. L'apropament a la premsa, la lectura de diaris i la redacció de notícies al cicle superior de primària. La recepta de cuina com una activitat integradora a l'ESO. La diversitat de fonts d'informació per a conèixer la història de l'art i el valor del text expositiu en una obra de Velázquez. Una experiència per impulsar la capacitat lectora i la integració dins la diversitat sociocultural de l'aula. Al darrer capítol alumnes amb necessitats educatives especials disfrutens'ho passen bé amb Saramago. Són propostes per a potenciar la lectura, la interpretació i producció de diferents gèneres textuals, la cerca d'informació i l'anàlisi crític dels textos amb una finalitat socialitzadora i de creixement personal.