Geddes, Heather
Graó, 2010
A través dels diversos capítols l'autora analitza les experiències socials i emocionals que defineixen el ventall de conductes que pot presentar l'alumnat a l'aula, amb l'objectiu d'ajudar al professorat a comprendre-les i a poder intervenir-hi de forma terapèutica, amb un coneixement més ampli i amb una major comprensió de les dificultats i experiències dels alumnes. Examina la conducta infantil i la seva incidència en l'esforç per a aprendre, des de la perspectiva concreta de les experiències emocionals primerenques dels nens i nenes i la "teoria de l'aferrament" de John Bowlby. Situa amb claredat els aspectes bàsics d'aquesta teoria en la pràctica educativa i en les dificultats d'aprenentatge a l'aula. Explora el significat de l'anomena't triangle de l'aprenentatge, és a dir, la relació entre alumne, professor i tasca d'aprenentatge, posant en concordança el desenvolupament emocional, la conducta i les experiències d'aferrament i professorat, associant les experiències de les primeres relacions dels nens i les nenes amb l'esforç per aprendre. Identifica un perfil d'aprenentatge amb cada estil d'aferrament. Planteja estratègies d'intervenció, derivades de la pròpia experiència de l'autora com a terapeuta, atenent a diferents pautes de conducta. Posa de manifest les condicions que requereix una escola perquè es consideri una base segura per als seus i les seves alumnes i proposa un marc professional on la comunicació, la reflexió, el raonament i la planificació permetin afrontar problemes complexos de conducta que posen en perill la pràctica docent.