Màrquez Bargalló, Conxita; Prat Pla, Àngels; [editores]
Rosa Sensat; [Barcelona], 2011
La finalitat d'aquest llibre és incidir en la competència comunicativa dels estudiants de secundària i especialment en la comprensió lectora i en les repercussions que té en la competència científica. Presenta vint-i-cinc propostes al voltant de la competència lectora, preparades per a portar-les a la pràctica a laula. Cadascuna de les propostes té una estructura comuna que facilita l'anàlisi de documents científics; la identificació de les habilitats lectores implicades en la seva comprensió; el treball de la recerca i l'organització de la informació científica provinent de diferents fonts; la formulació de preguntes, l'aplicació del coneixement científic i anàlisi crítica. Aquestes propostes, a banda de l'orientació per al professorat inclouen el material per al'alumnat. A cadascuna hom hi pot trobar els objectius, la descripció de lactivitat i les reflexions sobre laplicació, així com una sèrie de documentació bàsica com les taules, els esquemes i els documents a partir dels quals sorganitza la proposta d'activitat lectora.