Calero, Noemí; Castella, Toia; Del Barrio, Jordi; [et al.]
2015
El present document Sóc tutor. Què he fer? pretén ser una eina dajut al professorat de Secundària que sincorpora a la seva tasca docent. El món de lensenyament secundari és complex i ric. La seva activitat és dinàmica, absorbent, de vegades frenètica, com correspon a un entorn en el qual es belluguen entre 200 i 800 nens, nenes i adolescents de 12 a 18 anys. Lorganització daquest món és exigent, com ha de ser per tal que funcioni com a plataforma densenyament i deducació en una societat en constant canvi com és la nostra. Any rere any canvien els alumnes, que de nens i nenes passen a adolescents, i també canvien les lleis per les quals es governa, en línies generals, la nostra petita societat. Els Instituts (que també han canviat recentment de nom: abans eren IES) sadapten als canvis del temps, de lalumnat, de tendència educativa i de llei; però continua havent-hi una població de professorat, majoritàriament engrescada en la seva tasca, que sadapta a tots els canvis que sesdevenen per lavenç natural del temps, i també als que sesdevenen de levolució dels òrgans de lAdministració. En un qüestionari que vam elaborar des del GRAT (Grup de Recerca de lAcció Tutorial) lany 2009 sobre la figura del tutor/a en lensenyament secundari, i que vam fer arribar a totes les escoles de Catalunya, vam poder constatar que la majoria dels tutors/es ho eren sense cap formació prèvia, la qual cosa pot fer més feixuga la seva tasca. Per aquesta raó, i conscients de la importància de la seva figura a lescola, hem dedicat especial atenció a la feina del tutor/a en el present document on presentem eines bàsiques per a bellugar-se per un centre de secundària.
http://www.acpo.cat/uploads/documentos/archivo_418_soc-tutor.pdf