David Atzet Rovira
2011
Les classes-visita són un mètode més per a desenvolupar continguts i assolir competències bàsiques. Darrera aquesta idea hi ha un seguit d'elements que ens fan possible aquest doble vessant, per un a banda la integració de les visites a indústries com a un element important pel treball de certs continguts de la matèria en el context de les indústries i de l'altre la possibilitat de fer-ho treballant des d'una perspectiva competencial. Això és fa molt viable donat que estem fent aquest treball en un context real, són indústries que funcionen, no estan simulades. Amb tot hem cregut convenient començar per aprofundir en el que hom creu que hi ha rere el concepte de Tecnologia i complementar-lo amb el d'Educació Tecnològica. Això ens ha servit per a continuar aquesta feina amb la definició i concreció d'aspectes del currículum: objectius, continguts de la matèria, competències bàsiques... En el segon apartat mostrem els aspectes més genèrics pel desenvolupament i realització de classes-visita a indústries. Ens hem ajudat d'una enquesta al professorat de tecnologia. Així, i tenint en compte el model sistèmic, hem desenvolupat les classes-visita seguint tres fases que ens permeten desenvolupar aquest activitat: treball previ, treball "in situ" i treball post-visita. Aquesta proposta no vol ser un guió fix per a totes les classes-visita sinó que estableix una seqüència didàctica que ens permet adaptar-lo a qualsevol indústria i a qualsevol nivell educatiu
http://phobos.xtec.es/sgfprp/resum.php?codi=2040