Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
1-10 de 2027 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (2027)
  • Recursos en línia (1921)
    • Interactiu (63)
    • Aplicació (30)
    • Imatge (41)
    • Àudio (438)
    • Vídeo (1206)
    • Document (28)
    • Pàgina web (546)
    • Altres recursos (5)
  • Recursos físics (106)
    • Vídeo (26)
    • Escrit (50)
    • Maleta pedagògica (15)
    • Recurs electrònic (12)
    • Objecte (17)
    • Àudio (2)
    • Material visual (5)
 Las TIC en la educación. Realidad y expectativas  

Comenta'l - 215 Visites 6276


Fundación Telefónica

2011

La Fundació Telefonica vol, amb aquest tipus d'estudis, aportar dades, reflexió i referències per enfrontar-se a la complexitat escolar de les TIC en la realitat quotidiana de l'educació. L'estudi intenta proporcionar elements de reflexió sobre aspectes rellevants de l'ús de les TIC a l'escola per així promoure un diàleg social i professional i ajudar a propostes de millora en l'educació ben fonamentades.

 Aprendre a través dels jocs de simulació  

Comenta'l - 387 Visites 6166


Bonet, Amadeu; Carrera, Miquel; Dago, Manel; Eras, Josep; Garrós, Xavier; Guàrdia, Montse; Serrat, Francesc; Solà, Neus

2006

Presentació dels jocs de simulació com a estratègia didàctica que permet a l'alumnat apropar-se a una realitat o problemàtica mitjançant una situació que reprodueix a l'aula. Els jocs simulen situacions reals o fictícies que, tot i partir de problemàtiques i realitats tecnològiques, han de ser tractades necessàriament des d'una perspectiva més global.[+]
Presentació dels jocs de simulació com a estratègia didàctica que permet a l'alumnat apropar-se a una realitat o problemàtica mitjançant una situació que reprodueix a l'aula. Els jocs simulen situacions reals o fictícies que, tot i partir de problemàtiques i realitats tecnològiques, han de ser tractades necessàriament des d'una perspectiva més global.[+]
Presentació dels jocs de simulació com a estratègia didàctica que permet a l'alumnat apropar-se a una realitat o problemàtica mitjançant una situació que reprodueix a l'aula. Els jocs simulen situacions reals o fictícies que, tot i partir de problemàtiques i realitats tecnològiques, han de ser tractades necessàriament des d'una perspectiva més global. Són 8 jocs diferents que porten els títols següents: Ens convé la planta de reciclatge?; Les centrals elèctriques; Judici al pot de cola; Els principals invents del nostre món; Comunica't que et comunicaràs; L'antena; A mi m'agrada el pebrot; La producció industrial. En tots ells hi són presents, entre d'altres, aspectes socials, històrics, científics, ètics, mediambientals, sanitaris o lingüístics que els fan especialment adients per a complementar propostes curriculars interdisciplinàries de l'ensenyament secundari. La guia didàctica inclou les fitxes del professorat on s'expliquen les fases dels jocs i les normes de conducció i dinamització. També dóna orientacions sobre l'aplicació dels jocs. Un quadre resum presenta els diferents jocs amb la temàtica, finalitat, etapa educativa i la durada aproximada. El cd-rom conté a més de les fitxes del professorat, les fitxes de l'alumnat i altres materials elaborats de cadascun dels jocs creats els quals es poden imprimir i fotocopiar.[-]

 Informàtica 4t ESO (català)  

Comenta'l - 500 Visites 216


Cussó, Roser; Fernández, Rosanna; Coll, Artur [et al.]

2014

Curs d'Informàtica per a 4t d'ESO per a integrar al LMS Moodle. En aquest curs es fa una introducció a les eines de Google, al treball per projectes, a l'edició d'imatges i al bon ús de la xarxa. El curs inclou el material didàctic per aprendre a dissenyar aplicacions mòbils amb la plataforma del MIT: MIT App Inventor.

 Programació i robòtica educatives  

Comenta'l - 269 Visites 21


Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

2017

Portal que recull en un sol lloc tota la informació i les iniciatives de programació i robòtica educatives que es fan des del Departament d'Ensenyament.

 Introducción a la programación informática  

Comenta'l - 78 Visites 62


Vorderman, Carol; Woodcock, Dr Jon; McManus, Sean; Steele, Craig; Quigley, Claire; McCafferty, Daniel; Andreano, Joan; [traducció]

2015

T'interessen els videojocs, l’animació i les pàgines web? Vols aprendre a crear els teus propis programes informàtics? Una guia visual senzilla per a infants i joves interessats a iniciar-se en la programació informàtica.[+]
T'interessen els videojocs, l’animació i les pàgines web? Vols aprendre a crear els teus propis programes informàtics? Una guia visual senzilla per a infants i joves interessats a iniciar-se en la programació informàtica.[+]
T'interessen els videojocs, l’animació i les pàgines web? Vols aprendre a crear els teus propis programes informàtics? Una guia visual senzilla per a infants i joves interessats a iniciar-se en la programació informàtica. Mitjançant exemples clars i projectes pas a pas, s’entén com funciona la programació i s’aconsegueix començar a programar utilitzant els principals llenguatges en molt poc temps. El seu enfocament visual i directe combina acolorits gràfics amb instruccions pas a pas, fent l’art de la programació clar i amè per al principiant. Des de la programació bàsica fins als projectes més divertits, aquesta guia estimula la imaginació i la resolució de problemes per construir jocs i animacions mitjançant dos llenguatges de programació diferents: Scratch i Python.[-]

 Aprende a programar: Guía visual de programación  

Comenta'l - 97 Visites 62


Wainewright, Max; [text]; Henson, Mike; [il·lustracions i disseny]; Solà, Raquel; [traducció]

2015

Per aprendre, pas a pas i de manera molt visual, programació informàtica i per familiaritzar-se amb conceptes com bucles, variables o etiquetes. Introducció a la programació amb Logo, Scratch (per crear els propis jocs), Python (per programar projectes), Html i Javascript (per crear les pròpies pàgines web).[+]
Per aprendre, pas a pas i de manera molt visual, programació informàtica i per familiaritzar-se amb conceptes com bucles, variables o etiquetes. Introducció a la programació amb Logo, Scratch (per crear els propis jocs), Python (per programar projectes), Html i Javascript (per crear les pròpies pàgines web).[+]
Per aprendre, pas a pas i de manera molt visual, programació informàtica i per familiaritzar-se amb conceptes com bucles, variables o etiquetes. Introducció a la programació amb Logo, Scratch (per crear els propis jocs), Python (per programar projectes), Html i Javascript (per crear les pròpies pàgines web). Mou sprites per la pantalla, programa un joc de laberint, fes un sándwich o aprèn a crear llocs web![-]

 Basic Starter Kit for micro:bit  

Comenta'l - 9 Visites 75


BBC

2021

Micro:bit és una petita placa programable de 4×5 cm dissenyada per aprendre a programar de manera senzilla i divertida. Gràcies a la gran quantitat de sensors que incorpora, només amb la targeta es podran portar a terme centenars de projectes.[+]
Micro:bit és una petita placa programable de 4×5 cm dissenyada per aprendre a programar de manera senzilla i divertida. Gràcies a la gran quantitat de sensors que incorpora, només amb la targeta es podran portar a terme centenars de projectes.[+]
Micro:bit és una petita placa programable de 4×5 cm dissenyada per aprendre a programar de manera senzilla i divertida. Gràcies a la gran quantitat de sensors que incorpora, només amb la targeta es podran portar a terme centenars de projectes. Tant el hardware com el software de “micro:bit” és de codi obert. Té un entorn de programació gràfic propi: MakeCode de Microsoft i un senzill editor gràfic online molt potent i gratuït que possibilita introduir-nos en el món de la programació de forma intuitiva a través del llenguatge de programació visual o de blocs. Amb ell aprendrem a pensar com un programador. Micro: bit també es pot programar amb JavaScript, Pyton i Scratch (afegint una extensió).[-]

 Les matemàtiques i les tecnologies. Recerca sobre la incidència del treball interdisciplinari d’aquestes àrees en el procés d’aprenentatge de l’alumnat de 1r d’ESOLes matemàtiques i les tecnologies. Recerca sobre la incidència del treball [..]  

Comenta'l - Visita'l 7


Emilio Setien Sans

2011

La recerca consta de tres parts clarament diferenciades: una part de diagnosi inicial on s'han fet una sèrie d'estudis previs sobre la visió "parcel·lada" que l'alumnat té dels coneixements curriculars i altres qüestions relacionades amb el treball interdisciplinari i la coordinació entre les àrees a diversos centres de Catalunya, una part de disseny i elaboració d'una proposta didàctica interdisciplinària per a 1r d'ESO que d'una cosa tot el projecte i una part d'experimentació a l'aula d'aquesta proposta amb el seu corresponent anàlisi i extracció de conclusions.[+]
La recerca consta de tres parts clarament diferenciades: una part de diagnosi inicial on s'han fet una sèrie d'estudis previs sobre la visió "parcel·lada" que l'alumnat té dels coneixements curriculars i altres qüestions relacionades amb el treball interdisciplinari i la coordinació entre les àrees a diversos centres de Catalunya, una part de disseny i elaboració d'una proposta didàctica interdisciplinària per a 1r d'ESO que d'una cosa tot el projecte i una part d'experimentació a l'aula d'aquesta proposta amb el seu corresponent anàlisi i extracció de conclusions.[+]
La recerca consta de tres parts clarament diferenciades: una part de diagnosi inicial on s'han fet una sèrie d'estudis previs sobre la visió "parcel·lada" que l'alumnat té dels coneixements curriculars i altres qüestions relacionades amb el treball interdisciplinari i la coordinació entre les àrees a diversos centres de Catalunya, una part de disseny i elaboració d'una proposta didàctica interdisciplinària per a 1r d'ESO que d'una cosa tot el projecte i una part d'experimentació a l'aula d'aquesta proposta amb el seu corresponent anàlisi i extracció de conclusions. Quant a la proposta didàctica cal dir que aporta una manera d'interrelacionar les matèries de matemàtiques i tecnologies que, mantenint la identitat de cadascuna d'elles i respectant l'estructura organitzativa actual dels centres, permet treballar-les de forma global i integrada per tal d'afavorir en l'alumnat una visió més transversal dels coneixements i habilitats que va adquirint, proporcionant al professorat que pugui estar-ne interessat, tot un material meditat, contrastat i experimentat que podrà aplicar a l'aula si desitja avançar en la línia del treball cooperatiu.[-]

 Ciberassetjament.Pasar-se de la ratlla  

1 Comentari - 278 Visites 7


Departament d'Ensenyament

2013

Material per l'alumnat que forma part de la Unitat didàctica per a l'ESO per treballar el tema del ciberassetjament a partir de la reflexió sobre el vídeo "La història de la Stacy" i dos casos reals. Consisteix en un guia per al professorat per a una sessió de classe i presenta, a banda, el material per a l'alumnat.

 educ@conTIC / Las TIC educativas en México  

Comenta'l - 11 Visites 214


Edu3

2012

Continuem la sèrie de visites a països de parla hispana per conèixer diverses experiències d'integració de les TIC a l'educació. Després de la nostra trobada amb docents d'Argentina i Xile (que podeu escoltar respectivament als programes [+]
Continuem la sèrie de visites a països de parla hispana per conèixer diverses experiències d'integració de les TIC a l'educació. Després de la nostra trobada amb docents d'Argentina i Xile (que podeu escoltar respectivament als programes [+]
Continuem la sèrie de visites a països de parla hispana per conèixer diverses experiències d'integració de les TIC a l'educació. Després de la nostra trobada amb docents d'Argentina i Xile (que podeu escoltar respectivament als programes Uso educativo de las TIC en Argentina i Uso educativo de las TIC en Chile) ens dirigim al nord per visitar Mèxic. Parlem amb tres docents mexicans que ens apropen les seves realitats particulars d'integració de les TIC a les seves aules i a les institucions educatives a les quals desenvolupen la seva tasca docent i/o investigadora, en un intent de prendre el pols de las tecnologies educatives en aquest país. Els nostres convidats d'aquest programa, per ordre d'aparició al podcast, són Daniel Mocencahua, Ramón Aragón i David Solís. EducaconTIC Podcast és un programa dedicat a la tecnologia i l'educació, dirigit per David Álvarez.[-]

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més