Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
1-10 de 290 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (290)
  • Recursos en línia (256)
    • Interactiu (6)
    • Aplicació (6)
    • Imatge (5)
    • Àudio (4)
    • Vídeo (216)
    • Document (5)
    • Pàgina web (61)
  • Recursos físics (34)
    • Vídeo (11)
    • Escrit (24)
    • Recurs electrònic (1)
 Peter Higgs  

Comenta'l - 18 Visites 215


CERN

2012

El brillant Físic Perte Higgs descobridor del bosó de Higgs o més conegut com la partícula de Déu ha estat entrevistat en motiu de l'anunci de la descoberta d'aquesta partícula que el científic havia predit.

 Viatge a Mart  

Comenta'l - 22 Visites 21


Gesa Boté, Lluís ; Hirshmann, Alina

2013

Proposta d'activitat a l'aula per conèixer la recerca espacial actual a través d'un joc de simulació. Es proposa treballar alguns dels aspectes que caldria tenir en compte a l'hora de fer una missió tripulada a Mart.[+]
Proposta d'activitat a l'aula per conèixer la recerca espacial actual a través d'un joc de simulació. Es proposa treballar alguns dels aspectes que caldria tenir en compte a l'hora de fer una missió tripulada a Mart.[+]
Proposta d'activitat a l'aula per conèixer la recerca espacial actual a través d'un joc de simulació. Es proposa treballar alguns dels aspectes que caldria tenir en compte a l'hora de fer una missió tripulada a Mart. El joc estimula a l’alumnat a cercar informació i aplicar els seus coneixements de física.[-]

 Recursos en xarxa: física  

Comenta'l - 782 Visites 21


Joan Aragonés

2002

Relació de pàgines web en català, catellà i anglès amb recursos de física. Conté apartats de cinemàtica, constitució i propietats de la matèria, dinàmica, energia i treball, gravitació, moviment ondulatori, electricitat i magnetisme, òptica, i física atòmica i nuclear.

 Enciclopèdia de Meteorologia: L'energia del Sol.  

Comenta'l - 286 Visites 213


Josep Camps, Jaume Massons, Josep M. Borrut, Joan M. Maixè

2002

Unitat multimedia sobre el Sol i la seva radiació. Conté els capítols següents: L'energia del Sol, Els moviments de la Terra, La llei del quadrat de la distància, El cicle d'il.luminació solar, La posició del Sol i L'energia que ens arriba del Sol.[+]
Unitat multimedia sobre el Sol i la seva radiació. Conté els capítols següents: L'energia del Sol, Els moviments de la Terra, La llei del quadrat de la distància, El cicle d'il.luminació solar, La posició del Sol i L'energia que ens arriba del Sol.[+]
Unitat multimedia sobre el Sol i la seva radiació. Conté els capítols següents: L'energia del Sol, Els moviments de la Terra, La llei del quadrat de la distància, El cicle d'il.luminació solar, La posició del Sol i L'energia que ens arriba del Sol. Cada capítol, llevat del primer, inclou una animació que permet calcular, entre altres, la posició del Sol o l'energia que ens arriba del Sol. També hi ha dades sobre els planetes del Sistema Solar. Conté activitats d'autoavaluació sobre la durada del dia, l'elevació solar, el sol de mitjanit, etc.[-]

 Comsoc: Laboratori de Física  

Comenta'l - 367 Visites 21


Fundació Ersília

2002

Col·lecció de recursos sobre Física distribuïts en cinc apartats: -Simulacions de cinemàtica, dinàmica, energia, electrostàtica, electrocinètica, electromagnetisme i ones. -Glossari: termes i definicions de Física.[+]
Col·lecció de recursos sobre Física distribuïts en cinc apartats: -Simulacions de cinemàtica, dinàmica, energia, electrostàtica, electrocinètica, electromagnetisme i ones. -Glossari: termes i definicions de Física.[+]
Col·lecció de recursos sobre Física distribuïts en cinc apartats: -Simulacions de cinemàtica, dinàmica, energia, electrostàtica, electrocinètica, electromagnetisme i ones. -Glossari: termes i definicions de Física. -Formulacions: recull de les fórmules més rellevants de la Física clàssica. -Personatges: biografies dels científics més importants. -Vincles: selecció de pàgines de física classificades per temes.[-]

 Revista recursos de física / Ones en una molla  

Comenta'l - 74 Visites 21


Edu3

2011

El tema de les ones és ideal per treballar al laboratori. Podem fer experiments amb la cubeta d'ones, analitzar sons amb el Multilab, fer experiments de difracció i interferències amb un làser... Hi ha un experiment senzill, que es pot fer a la classe en cinc minuts, que va força bé per visualitzar els nodes i els ventres d'una ona estacionària.[+]
El tema de les ones és ideal per treballar al laboratori. Podem fer experiments amb la cubeta d'ones, analitzar sons amb el Multilab, fer experiments de difracció i interferències amb un làser... Hi ha un experiment senzill, que es pot fer a la classe en cinc minuts, que va força bé per visualitzar els nodes i els ventres d'una ona estacionària.[+]
El tema de les ones és ideal per treballar al laboratori. Podem fer experiments amb la cubeta d'ones, analitzar sons amb el Multilab, fer experiments de difracció i interferències amb un làser... Hi ha un experiment senzill, que es pot fer a la classe en cinc minuts, que va força bé per visualitzar els nodes i els ventres d'una ona estacionària. Es tracta de generar manualment vibracions longitudinals (o transversals) en una molla llarga i observar la formació d'ones estacionàries.[-]

 Recursos de física / Efecte cheerios clàssic, atracció  

Comenta'l - 14 Visites 215


Edu3

2012

Aquest vídeo mostra un experiment sobre l'atracció. En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Fem ressolar xinxetes amb capçal de plàstic des de diferents llocs i esperem, observarem que es van enganxant com si tinguessin magnetisme; si les apropem amb el dit cap a l'extrem del plat observem que hi ha una repulsió.[+]
Aquest vídeo mostra un experiment sobre l'atracció. En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Fem ressolar xinxetes amb capçal de plàstic des de diferents llocs i esperem, observarem que es van enganxant com si tinguessin magnetisme; si les apropem amb el dit cap a l'extrem del plat observem que hi ha una repulsió.[+]
Aquest vídeo mostra un experiment sobre l'atracció. En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Fem ressolar xinxetes amb capçal de plàstic des de diferents llocs i esperem, observarem que es van enganxant com si tinguessin magnetisme; si les apropem amb el dit cap a l'extrem del plat observem que hi ha una repulsió. Amb llenties passa exactament el mateix.[-]

 Recursos de física / L¿Univers en un plat de llenties  

Comenta'l - 10 Visites 215


Edu3

2012

En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Hi afegirem una quantitat de llenties, 12, després 12 mes i finalment 24 més. Observem que les primeres llenties s'agrupen de manera més aviat compacta, però a mesura que creix el nombre de llenties veiem que es formen zones denses i també es formen una mena de llacunes i braços, o zones buides.[+]
En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Hi afegirem una quantitat de llenties, 12, després 12 mes i finalment 24 més. Observem que les primeres llenties s'agrupen de manera més aviat compacta, però a mesura que creix el nombre de llenties veiem que es formen zones denses i també es formen una mena de llacunes i braços, o zones buides.[+]
En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Hi afegirem una quantitat de llenties, 12, després 12 mes i finalment 24 més. Observem que les primeres llenties s'agrupen de manera més aviat compacta, però a mesura que creix el nombre de llenties veiem que es formen zones denses i també es formen una mena de llacunes i braços, o zones buides. Aquest comportament també s'ha observat en galàxies, cúmuls i clústers de galàxies que col·lisionen i formen zones denses i zones buides. Sembla que el comportament de les llenties en temps relativament llargs, s'assembla al comportament de les galàxies quan es col·lapsen per la seva interacció gravitatòria, en ambdós cassos es formen zones denses i zones buides que en principi no es poder predir ni en la seva forma ni la seva extensió.[-]

 Recursos de física / Els objectes amfifílics  

Comenta'l - 3 Visites 215


Edu3

2012

Aquest vídeo mostra un experiment amb objectes amfifílics. En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Per fabricar l'objecte amfifílic cal agafar un tros de cinta aïllant i enganxar-la dues o tres vegades sobre ella mateixa per què augmenti una mica el seu gruix.[+]
Aquest vídeo mostra un experiment amb objectes amfifílics. En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Per fabricar l'objecte amfifílic cal agafar un tros de cinta aïllant i enganxar-la dues o tres vegades sobre ella mateixa per què augmenti una mica el seu gruix.[+]
Aquest vídeo mostra un experiment amb objectes amfifílics. En un plat de vidre hi posem aigua i esperem uns minuts fins que no hi hagin turbulències. Per fabricar l'objecte amfifílic cal agafar un tros de cinta aïllant i enganxar-la dues o tres vegades sobre ella mateixa per què augmenti una mica el seu gruix. També es pot agafar una aresta d'aquest cos rectangular i tirar-la cap amunt amb els dits i una altra aresta , tirar-la en direcció contrària. Quan fen surar aquest objecte juntament amb una xinxeta de plàstic i el seu cap veiem que tots tres s'enganxen espontàniament, l'aresta cap amunt amb la coberta de plàstic i l'aresta cap avall amb la xinxeta. El mateix passa si posem aquest objecte amfifílic entre una llentia i una càpsula de plàstic d'una píndola, en el vídeo podem observar aquest fenomen.[-]

 Recursos de física / Bombolles gegants amb l'efecte cheerios  

Comenta'l - 12 Visites 215


Edu3

2012

Aquest experiment consisteix simplement en vessar aigua mineral amb gas a sobre de diferents recipients o superfícies que tenen un angle de contacte diferent amb l'aigua, en el vídeo hem posat aigua amb gas en un vas de vidre, en una tapa de conserva i en la mateixa tapa plena de cera.[+]
Aquest experiment consisteix simplement en vessar aigua mineral amb gas a sobre de diferents recipients o superfícies que tenen un angle de contacte diferent amb l'aigua, en el vídeo hem posat aigua amb gas en un vas de vidre, en una tapa de conserva i en la mateixa tapa plena de cera.[+]
Aquest experiment consisteix simplement en vessar aigua mineral amb gas a sobre de diferents recipients o superfícies que tenen un angle de contacte diferent amb l'aigua, en el vídeo hem posat aigua amb gas en un vas de vidre, en una tapa de conserva i en la mateixa tapa plena de cera. Al augmentar l'angle de contacte augmenta molt la mida de la bombolla: en el vidre són molt petites, en el metall una mica més grans i en la cera són molt grans i s'acumulen al centre del recipient. Si no disposem d'un tap de conserva ple de cera ho podem fer amb una paella antiadherent de tefló.[-]

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més