Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
1-10 de 11 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (11)
  • Recursos en línia (5)
    • Vídeo (1)
    • Pàgina web (4)
  • Recursos físics (6)
    • Recurs electrònic (1)
    • Escrit (6)
 L'observació en el joc infantil  

Comenta'l - 42 Visites 21


Pascual i Buil, Laua

2009

Webquesta pensada per apreciar millor tot allò que el nen ens comunica quan està jugant. El joc ens indica en quina fase evolutiva es troba l’infant i ens permet detectar si hi pot haver algun tipus de problema en el seu desenvolupament.

 I avui... es respecten els drets de les nenes i els nens?  

Comenta'l - 32 Visites 21


Monzonís Escribà, Empar

2007

Webquesta pensada per conèixer els Drets que les Nacions Unides i la inmensa majoria dels països reconeixen per a la infància. Permet prendre consciència de la realitat de la infància i del camí que queda per recòrrer per tal d’assegurar que totes les nenes i els nens del món siguin respectats i tractats adequadament.

 Saifores: 25 anys d'escola d'estiu: 1979-2003  

Comenta'l - 3 Visites 62


Balcells, Mia; [coordinació]; Barti, Montse; [coordinació]; Bové, Salvador; [coordinació]]; [et al.]

2003

Fa un recorregut pels 25 anys de l’Escola d’estiu del Penedès, explicant anècdotes i experiències viscudes en el seu marc. Les escoles d’estiu continuen sent aquests temps comuns i espais diversos on els MRPs reflexionen sobre la pràctica educativa i col•laboren fonamentalment en la formació del professorat, són temps i espais que han estat de lluita per la renovació de l’escola i des d’on s’han impulsat bona part dels canvis i millores aconseguides.[+]
Fa un recorregut pels 25 anys de l’Escola d’estiu del Penedès, explicant anècdotes i experiències viscudes en el seu marc. Les escoles d’estiu continuen sent aquests temps comuns i espais diversos on els MRPs reflexionen sobre la pràctica educativa i col•laboren fonamentalment en la formació del professorat, són temps i espais que han estat de lluita per la renovació de l’escola i des d’on s’han impulsat bona part dels canvis i millores aconseguides.[+]
Fa un recorregut pels 25 anys de l’Escola d’estiu del Penedès, explicant anècdotes i experiències viscudes en el seu marc. Les escoles d’estiu continuen sent aquests temps comuns i espais diversos on els MRPs reflexionen sobre la pràctica educativa i col•laboren fonamentalment en la formació del professorat, són temps i espais que han estat de lluita per la renovació de l’escola i des d’on s’han impulsat bona part dels canvis i millores aconseguides. Amb els diversos escrits queda palesa la història d’una feina feta des del 1979, en plena explosió de les llibertats democràtiques, fins al 2003. Inclou una entrevista a la pedagoga Marta Mata.[-]

 Escola de Mares i Pares: Les TIC a l'educació  

Comenta'l - 22 Visites 21


Quintana Albalat, Jordi

2011

És una webquest per a alumnat de la Facultat de Formació del Professorat de la Universitat de Barcelona en el marc de l'assignatura "Noves tecnologies aplicades a l'educació". Es tracta d'una proposta pràctica: Una escola vol organitzar una Escola de Pares centrada en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a l'Educació.[+]
És una webquest per a alumnat de la Facultat de Formació del Professorat de la Universitat de Barcelona en el marc de l'assignatura "Noves tecnologies aplicades a l'educació". Es tracta d'una proposta pràctica: Una escola vol organitzar una Escola de Pares centrada en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a l'Educació.[+]
És una webquest per a alumnat de la Facultat de Formació del Professorat de la Universitat de Barcelona en el marc de l'assignatura "Noves tecnologies aplicades a l'educació". Es tracta d'una proposta pràctica: Una escola vol organitzar una Escola de Pares centrada en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a l'Educació. Sol·licita ajuda a la classe de la facultat per realitzar diverses xerrades per a tots els pares i mares. La webquest descriu tot el procés per orientar l'alumnat de l'assignatura en la realització de les xerrades, així com l'avaluació del treball.[-]

 Per què als nens no els agrada anar a l'escola?  

Comenta'l - 21 Visites 6162


Willingham, Daniel T.

2011

Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorçades regles d'un videojoc i, amb la mateixa facilitat, oblidar el que aprèn a classe? Què hem de fer perquè l'escola sigui sempre beneficiosa per als seus alumnes, fins i tot per a aquells que tenen dificultats? De què serveix el que anomenem cultura general, aprendre les coses de memòria, recitar-les.[+]
Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorçades regles d'un videojoc i, amb la mateixa facilitat, oblidar el que aprèn a classe? Què hem de fer perquè l'escola sigui sempre beneficiosa per als seus alumnes, fins i tot per a aquells que tenen dificultats? De què serveix el que anomenem cultura general, aprendre les coses de memòria, recitar-les.[+]
Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorçades regles d'un videojoc i, amb la mateixa facilitat, oblidar el que aprèn a classe? Què hem de fer perquè l'escola sigui sempre beneficiosa per als seus alumnes, fins i tot per a aquells que tenen dificultats? De què serveix el que anomenem cultura general, aprendre les coses de memòria, recitar-les.? I les anomenades pedagogies "actives", són realment eficaces? La psicologia cognitiva ha progressat enormement en els darrers trenta anys i tot el que els científics han descobert al voltant del funcionament de la memòria i el cervell pot i ha d'ajudar els mestres a arribar a conclusions pràctiques i directament aplicables a classe.[-]

 Diversidad cultural y logros de los estudiantes en educación obligatoria. Lo que sucede en las escuelas. Informe de investigaciónDiversidad cultural y logros de los estudiantes en educación obligatoria. [..]  

Comenta'l - Visita'l 627576


Aguado Odina, M.ª Teresa; [direcció]; Hernández Sánchez, Caridad; [UCM]; Álvarez González, Beatriz; [et al.]

2010

El llibre intenta explorar fins a quin punt l'escolarització obligatòria ha assumit el desafiament de donar resposta a la universalitat de forma adequada a les necessitats que se deriven de la diversitat cultural dels estudiants.[+]
El llibre intenta explorar fins a quin punt l'escolarització obligatòria ha assumit el desafiament de donar resposta a la universalitat de forma adequada a les necessitats que se deriven de la diversitat cultural dels estudiants.[+]
El llibre intenta explorar fins a quin punt l'escolarització obligatòria ha assumit el desafiament de donar resposta a la universalitat de forma adequada a les necessitats que se deriven de la diversitat cultural dels estudiants. Aquesta investigació vol comprovar si el que passa a l'escola, pel que fa a la diversitat cultural, és el que s'espera i si dóna resposta al que demanda l'alumnat. Investiga si s'arriba a millorar els resultats dels estudiants i es va cap a la igualtat d'oportunitats per a tots/tes.[-]

 Tot observant l'Ot  

Comenta'l - 15 Visites 21


González Amo, Carme

2007

Webquest pensada per identificar els tipus de professionals i serveis què cobreixen el perfil per a afrontar i portar a terme el procés de rehabilitació i tractament de dificultats i trastorns de la Primera Infància.

 Materiales y recursos didácticos en contextos comunitarios  

Comenta'l - 4 Visites 6162


Area, Manuel; Parcerisa, Artur; Rodríguez, Jesús; [coords.]

2015

El paper, les característiques i les possibilitats dels recursos didàctics en contextos comunitaris en els quals es desenvolupen processos educatius. Presenta experiències en diferents àmbits educatius: intercultural, museus, educació de persones adultes, animació i dinamització sociocultural, salut, municipis biblioteca, videojocs, i educació ambiental.

 Sordera infantil: El diagnóstico precoz a la inclusión educativa  

Comenta'l - 39 Visites 62


Jáudenes, C.; [direcció]; Patiño, I.; Cerrudo, M.; [equip tècnic]; [et. al.]

2011

L'objectiu d'aquesta guia és aportar un marc teòric de referència per l'abordatge global i interdisciplinar de la sordesa, des del primer moment de la seva detecció i diagnòstic, de manera que es procurin tots els recursos necessaris perquè es compleixi el principi d'inclusió educativa.[+]
L'objectiu d'aquesta guia és aportar un marc teòric de referència per l'abordatge global i interdisciplinar de la sordesa, des del primer moment de la seva detecció i diagnòstic, de manera que es procurin tots els recursos necessaris perquè es compleixi el principi d'inclusió educativa.[+]
L'objectiu d'aquesta guia és aportar un marc teòric de referència per l'abordatge global i interdisciplinar de la sordesa, des del primer moment de la seva detecció i diagnòstic, de manera que es procurin tots els recursos necessaris perquè es compleixi el principi d'inclusió educativa. El llibre mostra com la possibilitat de rebre una adequada atenció audioprotèsica i logopèdica en les fases prèvies i de manera precoç, tindrà un impacte positiu sobre el desenvolupament de l'alumnat amb sordesa, que si rep els instruments cognitius necessaris, pot participar en igualtat de condicions en la seva escolaritat. El llibre explica el problema de la sordesa a través dels següents capítols: la prevenció, la detecció, el diagnòstic, el tractament, la inclusió educativa i l'avaluació.[-]

 Vacunar o no vacunar?  

Comenta'l - 19 Visites 5


Penn; Teller

2010

Les vacunes no causen autisme, no hi ha evidència que provi algun tipus de relació entre el timerosal i l'autisme. Tot el que es diu respecte a aquesta relació es basa en una investigació fraudulenta realitzada per Andrew Wakefield.[+]
Les vacunes no causen autisme, no hi ha evidència que provi algun tipus de relació entre el timerosal i l'autisme. Tot el que es diu respecte a aquesta relació es basa en una investigació fraudulenta realitzada per Andrew Wakefield.[+]
Les vacunes no causen autisme, no hi ha evidència que provi algun tipus de relació entre el timerosal i l'autisme. Tot el que es diu respecte a aquesta relació es basa en una investigació fraudulenta realitzada per Andrew Wakefield. No obstant això, a través d'internet es segueix difonent aquest mite, tot i que s'han conduït una sèrie d'estudis que han descartat tota mena de relació entre autisme i vacunes. La pregunta de Penn & Teller és rellevant: De quin costat vols que estigui el teu fill? Del costat dels que no es vacunen i poden quedar invàlids per la poliomielitis, o morir de diftèria? O de l'altre costat?[-]

Pàgina de resultats 1   2  
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més