Balló, Jordi; Espelt, Ramon; Lorente Costa, Joan
Departament d'Ensenyament, 1985
El llibre ressegueix el procés que va des que les pellícules són pensades fins que té lloc la campanya publicitària adreçada al públic. Així, cada capítol és dedicat a una etapa del procés. En el primer capítol -"Escriure imatges"- sexplica d'on arrenca la trama argumental duna pellícula, i la manera en què aquest material es transforma en el guió cinematogràfic. En el segon capítol es parla de la realització i inclou com és lespai de rodatge, el disseny del vestuari, el càsting i els efectes especials, entre altres. Tot seguit es descriu el procés del muntatge i la combinació de les imatges amb el so. I en el darrer capítol es tracta dels mecanismes que es posen en marxa a fi que el producte arribi al gran públic: es parla de la publicitat i el màrqueting. La finalitat del text és introduir el cinema en els estudis de l'institut i proporcionar uns coneixements bàsics a lafeccionat.