Català | Castellano | English
  • inicio
  • ayuda
  • identificación
Búsqueda avanzada  

Experiments amb molta química. Diòxid de carboni en acció

Comentalo - 22 Visitas
Vídeo

RecercaenAcció

2012

Fem experiments amb CO2 congelat a 80 graus sota zero. Afegint-hi aigua, el CO2 passa de sòlid a gas d'una forma molt ràpida. Això ho podem aprofitar per crear bombolles de sabó amb “boira” a dins. Quan es cremen materials com la fusta es veu que la massa disminueix. Això és així per que una part del carboni de la fusta es combina amb l’oxigen durant la combustió i s’allibera com a CO2, que s’incorpora a l’atmosfera. El científic francès Lavoisier, però, va fer experiments on va veure que determinades combustions no disminuïen sinó que augmentaven la massa. Per exemple, en cremar l’estany o el mercuri, la seva massa s’incrementa perquè s’ha incorporat oxigen., Igualment passa amb el ferro rovellat. Aquesta observació invalidava l’antiga teoria del flogist, un suposat element que semblava contingut dins dels cossos inflamables. Al vídeo es veu com fem la combustió del magnesi en contacte amb el CO2. És un procés que genera òxid de magnesi, llum i molta calor.

http://youtu.be/x3NQWh2ZOO8

 

descripción temática:
química, experimento, ciencia experimental, vídeo

Descripción curricular:
Batxillerat - Química + información
 
Ámbito:
Alumnado, Profesorado
Contexto:
Batxillerat
Idioma:
Català
Duración:
4 minutos 56 segundos
Recurso educativo:
Información
 
Licencia:
Copyright © cf. Avís legal del recurs
 
Comparteix-ho |

+Comentar este recurso

 
Aviso legal | Privacidad | Condiciones de uso | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no se hace responsable del contenido de los enlaces externos. Leer más