Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  

Jugant a definir la Ciència

Comenta'l - 523 Visites
Pàgina web

Rosa Estopà Bagot (coord.) et alii

2013

El coneixement de la ciència i la tècnica es representa i es transfereix a través de paraules que tenen un significat especialitzat, precís i concís. L’accés al coneixement especialitzat permet l'ús adequat i precís de la terminologia. El procés d’expertització en una especialitat, però, és molt progressiu i s’inicia en els primers anys de vida d'una persona. Treballar el llenguatge juntament amb el coneixement científic des dels inicis és crucial per a qualsevol professió científica futura, ja que no hi ha ciència sense llenguatge per denominar-la, referir-la ni comunicar-la. El coneixement holístic reforça la interdependència entre mots (llengua) i coneixement (ciència). En el projecte "Jugant a definir la ciència" partim del supòsit que les bases del coneixement especialitzat es comencen a adquirir en els primers anys de vida d'una persona. De manera que fins i tot abans d'iniciar l’aprenentatge escolar dels conceptes bàsics, ja tenim concepcions significatives que influiran en la construcció del coneixement científic. El nostre objecte d’estudi són les paraules bàsiques de la ciència com ara aigua, espai, estrella, cervell, gel, mort, sol, calor, velocitat, aire, vida, etc. en el context dels escolars del primer cicle de l’ensenyament obligatori, és a dir, nens i nenes de primer i segon de primària.

http://defciencia.iula.upf.edu/index.htm

 

Descripció temàtica:
activitats creatives, investigació educativa, lexicologia, ciències, vocabulari

Descripció curricular:
Educació primària - Coneixement del medi: natural + informació
 
Àmbit:
Professorat
Context:
Educació primària
Idioma:
Català; Anglès
Recurs educatiu:
Exercitació, Informació
 
Llicència:
CC: Reconeixement - NoComercial - CompartirIgual (by-nc-sa) No es permet un ús comercial de l'obra original ni de les possibles obres derivades, la distribució de les quals s'ha de fer amb una llicència igual a la que regula l'obra original. (+info: http://cat.creativecommons.org/http:/cat.creativecommons.org/)
 
Comparteix-ho |

+Comenta aquest recurs!

 
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més