Rosa Estopà Bagot (coord.) et alii
2013
El coneixement de la ciència i la tècnica es representa i es transfereix a través de paraules que tenen un significat especialitzat, precís i concís. Laccés al coneixement especialitzat permet l'ús adequat i precís de la terminologia. El procés dexpertització en una especialitat, però, és molt progressiu i sinicia en els primers anys de vida d'una persona. Treballar el llenguatge juntament amb el coneixement científic des dels inicis és crucial per a qualsevol professió científica futura, ja que no hi ha ciència sense llenguatge per denominar-la, referir-la ni comunicar-la. El coneixement holístic reforça la interdependència entre mots (llengua) i coneixement (ciència). En el projecte "Jugant a definir la ciència" partim del supòsit que les bases del coneixement especialitzat es comencen a adquirir en els primers anys de vida d'una persona. De manera que fins i tot abans d'iniciar laprenentatge escolar dels conceptes bàsics, ja tenim concepcions significatives que influiran en la construcció del coneixement científic. El nostre objecte destudi són les paraules bàsiques de la ciència com ara aigua, espai, estrella, cervell, gel, mort, sol, calor, velocitat, aire, vida, etc. en el context dels escolars del primer cicle de lensenyament obligatori, és a dir, nens i nenes de primer i segon de primària.
http://defciencia.iula.upf.edu/index.htm