Díez Navarro, M. Carmen; Bas, Fàtima; Naval, Rosa; [traducció]
Rosa Sensat, 2000
Aquest llibre ensenya a relacionar-se amb els nens de parvulari i a educar-los. L'autora dóna pautes al professorat d'aquest nivell perquè en el seu treball quotidià generi una dinàmica constructiva, entusiasta i optimista. S'apropa a temes d'avui i de sempre sobre com aprendre, com ensenyar als nens i nenes de parvulari. Permet descobrir un estil de fer de mestra, mostra una pedagogia real, quotidiana, capaç de generar il·lusió. En els diferents moments recollits en el llibre hi ha algunes constants del pensament pedagògic que guia el treball de l'autora: l'escolta dels infants, l'optimisme en l'educació, l'obertura cap als altres i la sensibilitat cap a la bellesa, de manera especial la literària. L'autora presenta un particular àlbum de classe, una col·lecció descriptiva d'estampes escolars, un relligat d'experiències vitals on els infants i la mestra queden retratats en plena activitat del créixer dels infants i de la mestra al mateix temps. Algunes pàgines d'aquest llibre estan dedicades a mostrar projectes desenvolupats a l'escola, com el capítol dedicat al cel, el dedicat a Picasso o el dedicat als pares i mares. Deixa veure, per altra banda, aquelles petites coses que sovint passen inadvertides entre el conjunt de la quotidianitat d'una classe; és el cas dels capítols que parlen de les coses del sentir i de les reunions amb els pares.