Dissenys Interactius; Laboratori de Fonètica Experimental Pere Barnils de la Universitat de Lleida; Escola de Patologia del Llenguatge de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau; SEDEC; CIC; [col·laboració]
Departament d'Ensenyament, 1999
Programari dissenyat amb l'objectiu de donar suport a l'aprenentatge de la fonètica de la llengua catalana per a alumnes de l'escola infantil i del cicle inicial de primària, així com per a alumnes d'incorporació tardana. Treballa en concret el català central com a segona llengua. Es pot utilitzar com a material de suport en tractaments de logopèdia. Consta de dues parts: un conte (De com Thot, guardià dels sons, ensenyà a parlar les persones) i activitats de prelectura i de preescriptura. Seguint amb el tarannà del conte, les primeres 5 unitats presenten situacions de discriminació espacial: a dalt, a baix, a la dreta i a l'esquerra i també en relació al propi cos. Segueixen 2 activitats sobre el reconeixement i construcció de sèries de dos, tres i quatre elements. Les darreres 4 unitats es dediquen a la identificació de síl·labes en una paraula, al recompte sil·làbic, al recompte de paraules i a la identificació de fonemes vocàlics.