Bonet, Amadeu; Carrera, Miquel; Dago, Manel; Eras, Josep; Garrós, Xavier; Guàrdia, Montse; Serrat, Francesc; Solà, Neus
Carrera, Xavier; [editor]; ICE de la Universitat de Lleida, 2006
Presentació dels jocs de simulació com a estratègia didàctica que permet a l'alumnat apropar-se a una realitat o problemàtica mitjançant una situació que reprodueix a l'aula. Els jocs simulen situacions reals o fictícies que, tot i partir de problemàtiques i realitats tecnològiques, han de ser tractades necessàriament des d'una perspectiva més global. Són 8 jocs diferents que porten els títols següents: Ens convé la planta de reciclatge?; Les centrals elèctriques; Judici al pot de cola; Els principals invents del nostre món; Comunica't que et comunicaràs; L'antena; A mi m'agrada el pebrot; La producció industrial. En tots ells hi són presents, entre d'altres, aspectes socials, històrics, científics, ètics, mediambientals, sanitaris o lingüístics que els fan especialment adients per a complementar propostes curriculars interdisciplinàries de l'ensenyament secundari. La guia didàctica inclou les fitxes del professorat on s'expliquen les fases dels jocs i les normes de conducció i dinamització. També dóna orientacions sobre l'aplicació dels jocs. Un quadre resum presenta els diferents jocs amb la temàtica, finalitat, etapa educativa i la durada aproximada. El cd-rom conté a més de les fitxes del professorat, les fitxes de l'alumnat i altres materials elaborats de cadascun dels jocs creats els quals es poden imprimir i fotocopiar.