Martínez Cebolla, Gabriel; [coordinador ]; [et al.]
Ministerio de Educación. Secretaria General Técnica. Subdirección General de Documentación y Publicaciones, 2009
En aquest llibre digital sexplica el projecte d'innovació que es planteja en el IESO Mar de Castella que parteix de la base genèrica de potenciar les claus que estableix la Unió Europea per innovar en el procés aprenentatge de les diferents àrees del currículum. Encara que també moltes de les seves actuacions van encaminades a millorar l'educació en valors. En definitiva es tracta d'un projecte global de centre que afecta tot l'alumnat i la major part del professorat i que distribueix les seves activitats tant en horari escolar com extraescolar involucrant la resta d'agents educatius. Aquest projecte d'innovació marca un nou intent de mostrar l'educació en el seu costat més actiu i pràctic. Els alumnes organitzen el seu propi aprenentatge a través dels diferents tallers coordinats per professors i influint en les matèries que s'imparteixen a classe. Al mateix temps, un d'aquests tallers inclou un procés d'investigació sobre la cultura tradicional recuperant les tradicions musicals i incorporant-les a través de l'àrea de música a l'aula i més tard adaptant-les a la cultura juvenil del segle XXI a través d'un grup musical. Totes les activitats tenen com a objectiu fomentar l'esperit emprenedor dels alumnes, que han de desenvolupar un procés d'autocontrol i avaluació. Així, creenels seus propis comitès, distribució d'horaris i utilització dels serveis del centre. En aquesta mateixa línia, han iniciat un programa d'acollida d'immigrants des del departament d'orientació, creant la figura de l'alumne guia que ajuda en col laboració amb el professor de castellanització per a la seva integració al centre. Finalment, els professors es formen en el propi centre per treballar la part més experimental de les seves matèries