Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  

La evaluación de las competencias básicas. Propuestas para evaluar el aprendizaje

Comenta'l - 1 Visita
Escrit Llibre

Pellicer, Carmen; Ortega, María

PPC, 2010

Amb aquest llibre les autores volen contribuir a un canvi a la cultura de l’avaluació als centres: passar d’un enfocament d’escola que ensenya al d’una escola que aprèn. Parteixen de la premissa que aprendre a avaluar les competències suposa aprendre a avaluar tot tipus d’aprenentatge, a diagnosticar el paper de tots els elements que el fan possible i a generar el màxim d’informació del procés que fa l’alumne, per tal que mestres i professors puguin dissenyar la seva intervenció i assessorament personalitzats. S’estructura en tres grans apartats: en el primer, plantegen l’avaluació com una tasca compartida i participativa amb l’alumne des de la perspectiva de l’autoavaluació, la coavaluació i l’hetereoavaluació. En el segon, analitzen diferents aspectes de l’avaluació, que van des de la tradicional avaluació de coneixements amb proves i exàmens fins a d’altres mes complexes i innovadors com poden ser l’avaluació de les intel•ligències múltiples, la dels estils d’aprenentatge, la de la comprensió, la dels interessos, la de la motivació o la de la personalitat. En tots els casos es fa des d’una perspectiva pràctica, a partir de graelles d’observació, per exemplificar la manera de tractar cadascun d’aquests aspectes. Finalment, tracten el com avaluar i presenten un conjunt d’eines pràctiques per a utilitzar a les aules: matrius, portafolis, dianes... Igualment s’inclou un CD que permet al professor personalitzar i adaptar aquestes eines per a l’avaluació de l’aprenentatge al seu context educatiu.

 

Descripció temàtica:
capacitats bàsiques, desenvolupament cognitiu, competència, avaluació de competències, comprensió, aprenentatge, motivació de l'aprenentatge, desenvolupament de la personalitat, actituds

Descripció curricular:
Educació primària - Competències bàsiques + informació
 
Àmbit:
Professorat
Context:
Educació primària; ESO
Idioma:
Castellà
Recurs educatiu:
Avaluació, Tutorial i/o manual
Característiques:
Té 159 pàgines, amb quadres, graelles i gràfics en blanc i negre. Inclou una bibliografia final i un CD que permet al professor personalitzar i adaptar aquestes eines per a l’avaluació de l’aprenentatge al seu context educatiu.
Identificador:
ISBN/ISSN:9788428821742
 
Llicència:
Copyright © cf. Avís legal del recurs
Disponibilitat:
CRP de la Selva I (SANTA COLOMA DE FARNERS)
 
Comparteix-ho |

+Comenta aquest recurs!

 
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més