Pellicer, Carmen; Ortega, María
PPC, 2010
Amb aquest llibre les autores volen contribuir a un canvi a la cultura de lavaluació als centres: passar dun enfocament descola que ensenya al duna escola que aprèn. Parteixen de la premissa que aprendre a avaluar les competències suposa aprendre a avaluar tot tipus daprenentatge, a diagnosticar el paper de tots els elements que el fan possible i a generar el màxim dinformació del procés que fa lalumne, per tal que mestres i professors puguin dissenyar la seva intervenció i assessorament personalitzats. Sestructura en tres grans apartats: en el primer, plantegen lavaluació com una tasca compartida i participativa amb lalumne des de la perspectiva de lautoavaluació, la coavaluació i lhetereoavaluació. En el segon, analitzen diferents aspectes de lavaluació, que van des de la tradicional avaluació de coneixements amb proves i exàmens fins a daltres mes complexes i innovadors com poden ser lavaluació de les intelligències múltiples, la dels estils daprenentatge, la de la comprensió, la dels interessos, la de la motivació o la de la personalitat. En tots els casos es fa des duna perspectiva pràctica, a partir de graelles dobservació, per exemplificar la manera de tractar cadascun daquests aspectes. Finalment, tracten el com avaluar i presenten un conjunt deines pràctiques per a utilitzar a les aules: matrius, portafolis, dianes... Igualment sinclou un CD que permet al professor personalitzar i adaptar aquestes eines per a lavaluació de laprenentatge al seu context educatiu.