Colomer, Teresa; Camps, Anna
Rosa Sensat; Edicions 62, 1991
Està dividit en cinc blocs. Els dos primers tracten sobre una reflexió sobre el què és i què representa llegir i escriure. El tercer tracta sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura. El quart sobre la planificació de la lectura a l'escola. El cinquè planteja com s'ha de fer l'avaluació de la lectura. Ofereix una visió teòrica i pràctica de l'ensenyament de la lectura. Proposa la creació d'un marc integrador que determini que les lectures a l'escola no siguin una suma inconnexa, sinó que s'interrelacioni de forma coherent tant en quan a la seva base teòrica com a l'organització pràctica. Analitza la funció de la lectura en les societats alfabetitzades, i descriu el procés lector des dels anomenats "models de processament interactius". Insisteix en la necessitat de centrar l'ensenyament de la lectura en la comprensió del text. S'expliciten les condicions que afavoreixen l'aprenentatge del procés lector. Proposa a través d'exemples els elements a tenir en compte a l'hora de programar l'ensenyament de la lectura tant en l'educació primària com secundària.