Palou, Juli; Bosch, Carmina; [coordinadors]; Carreras, Montserrat; Castanys, Montserrat; Cela, Jaume; Colomer, Anna; Giralt, Joana; Jové, Mercè; Olivé, Conxita; Ripoll, Roser; Teixidor, Margarita
Graó, 2005
Considerant que tot allò que fa referència a l'oral no encaixa de manera fàcil ni en el currículum de l'escola, ni en les activitats que es fan a l'aula, aquest llibre ajuda a formular dispositius didàctics relacionats amb quatre qüestions bàsiques: a qui volem ensenyar?, què volem ensenyar-li?, per què volem ensenyar-li? i com li ensenyarem? A la primera part del llibre s'ofereix un marc teòric que doni sentit als objectius i als continguts que han d'ajudar a formular una didàctica de la llengua oral, i a la segona part es presenten deu experiències d'aula, vitals i diverses, i que incideixen en el currículum perquè tracten sobre què, quan i com ensenyar i sobre la manera de dur a terme l'avaluació de les activitats. Es vol aprofundir en la idea que la didàctica de la llengua oral no s'atura en els exercicis que es puguin fer a les classes, sinó que es tracta d'instal·lar l'espectacle de la paraula al cor de l'acció educativa.