Camps, Anna; Milian, Marta; Xarxa LLERA; [coordinació]; Aliagas, Cristina; Aravena, Soledad; Arnau, Joaquim; Bordons, Glòria; Bronckart, Jean-Paul; Cambra, Margarida; Castelló, Montserrat; Castells, Núria; Civera, Isabel; Colomer, Teresa; Costa, Lis; Cots, Josep M; Díaz, Jovita; Escobar, Cristina; Espino, Sandra; Ferrer, Dolors; Fons, Montserrat; Garriga, Anna; Gràcia, Marta; Guasch, Oriol; Huguet, Àngel; Irún, Montse; Llobera, Miquel; Llurda, Enric; López-Ferrero, Carmen; Manresa, Mireia; Manuel, Joan; Martí, Francina; Miras, Mariana; Navarro, Luis; Navés, Teresa; Nussbaum, Luci; Palou, Juli; Peralta, Alícia; Perera, Joan; Portilla, Claudia; Rabassa, Montserrat; Ribas, Teresa; Ribera, Núria; Rivero, Magda; Serra, Josep M.; Solé, Isabel; Teberosky, Ana; Tolchinsky, Liliana; Vila, Ignasi.
Graó, 2008
Amb la presència de diverses llengües d'ús, la pressió d'una llengua global i la diversitat creixent de les llengües i cultures aportades per la immigració, la recerca sobre l'educació lingüística i literària dels futurs ciutadans esdevé una necessitat i un repte indefugibles. Així, la investigació en aquest camp es planteja avançar en el coneixement dels objectes d'ensenyament que denominem llengua i literatura, en el coneixement de la llengua com a instrument mediador en la construcció de sabers i en la construcció de l'individu social, en el coneixement dels processos d'aprenentatge i d'inserció dels escolars en els usos complexos de la comunicació en un món cada vegada més alfabetitzat tecnològicament.