García Guerrero, José
Trea, 2010
Dóna pautes per afavorir en el centre el tractament de la biblioteca com a recurs aglutinador per fer de la lectura i de leducació documental una tasca collectiva des de totes les àrees i amb el compromís de tot el professorat, de manera que possibiliti un gir estratègic en lorganització escolar i en la manera dabordar les intervencions relacionades amb la lectura i la biblioteca del centre. Sestructura en quatre parts. La primera tracta el paper de la biblioteca en el desenvolupament del projecte educatiu i, especialment, en les pràctiques de lectura, escriptura i habilitats intellectuals. La segona, presenta un model de divuit components bàsics dintervenció en torn a la lectura i la utilització de la biblioteca amb la finalitat que el centre articuli la planificació de les actuacions. La tercera, aporta una selecció de recursos i de referències bibliogràfiques accessibles per donar suport a les intervencions en lectura i escriptura. Finalment, la quarta part presenta exemples de planificació dactuacions i un qüestionari general per facilitar als centres lautoregulació i el seguiment de les intervencions en lectura i biblioteca.